معرفی بهترین لنز ها برای دوربین های فول فریم میرورلس سونی
نوشته شده توسط : ایده ال

استفاده از لنز های APS-C (Sony E) برای دوربین های میرورلس فول فریم سونی با اعکال ضریب کراپ به میزان 1.5x همراه خواهد بود و در این شرایط سیاه شدن گوشه های تصویر یکی از مشکلاتی است به طور معمول به وجود می آید .

 

در این مطلب و به صورت دسته بندی شده ؛ بهترین لنز های موجود برای استفاده به همراه دوربین های فول فریم میرورلس سونی را مورد اشاره قرار می دهیم .

 

بهترین لنز زوم استاندارد

لنز های زوم استاندارد ابزارهایی پویا و انعطاف پذیر وهمه کاره هستند که از یک زاویه دید نسبتا باز تا فواصل کانونی زوم را در اختیار عکاس قرار می دهند . این لنز ها به طور سنتی برای عکاسی پرتره استفاده می شوند .

نمایندگی دوربین سونی

بهترین انتخاب : Sony FE 24-105mm F4 G OSS

لنز سونی Sony 24-105mm F4 را یکی از بهترین لنز های موجود در سیستم لنز های E-mount باید به شمار آورد . این لنز تقریبا تمامی فواصل کانونی مفید را تحت پوشش قرار داده و سرعت فوکوس نسبتا بالایی نیز برخوردار است . همچنین در تمای دیافراگم های موجود ، تصاویر به دست آمده با این لنز دارای حالت شارپ نسبتا مطلوبی می باشند . سیستم استابیلایزر اپتیکال این لنز ؛ حالت تثبیت تصویر در فواصل کانونی بلند را به وجود می آورد .

 

بهترین لنز پرایم :

لنز های پرایم با دارا بودن یک فاصله کانونی ثابت پیچیدگی های لنز های زوم را به کنار گذارده و با ارایه یک بدنه کوچک ؛ سبک و کم حجم تصاویر شارپ و با کیفیتی را از شرایط نسبتا کم نور ارایه می دهند.

نمایندگی لنز سونی

بهترین انتخاب : Sony FE 28mm F2

لنز سونی 28mm F2 یکی از بهترین لنز های زاویه دید باز است که به طور معمول توصیه می شود . این لنز با بدنه ای کوچک و کم حجم و سرعت عمل بالا ؛ برای عکاسی در بسیاری از موقعیت ها مناسب است . اتوفوکوس سریع ؛ دقیق و بدون صدا نیز لنز سونی 28mm F2 را به یکی از بهترین لنز های پرایم ساخت سونی مبدل ساخته است .

 

بهترین لنز زوم واید انگل :

لنز های زوم واید انگل به طور معمول برای عکاسی از محیط های داخلی ؛ مناظر و معماری مورد استفاده قرار می گیرند.

تعمیر دوربین سونی

بهترین انتخاب : Sony FE 12-24mm F4 G

 

لنز سونی Sony 12-24mm F4 یکی از بهترین لنز ها در کلاس خود به شمار می آید و در مقایسه با سایر لنز های مشابه ؛ این لنز را یک محصول سبک و کم حجم باید محسوب نمود . در تمامی فواصل کانونی ، این لنز تصویری شارپ و یکدست را ارایه می دهد و بسیاری از حالت های اعوجاج تصویر در زمان استفاده از آن ، اصلاح می گردند. بسیاری از کاربران دوربین های سری a7/a9 برای عکاسی در فضاهای خارجی ؛ به این لنز بسیار با کیفیت ؛ نیاز خواهند داشت .

 

بهترین لنز زوم تله فتو :

 

لنز های زوم تله فتو با ارایه فواصل کانونی نسبتا بلند ؛ امکان عکاسی از سوژه ها در فواصل دور را به وجود می آورند .

تعمیر لنز سونی

بهترین انتخاب : Sony FE 70-200mm F4 G OSS

لنز تله فتو سونی 70-200mm F4 OSS در تمامی فواصل کانونی خود ، تصاویر کاملا شارپ و با کیفیت همسان را ارایه می دهد . دیافراگم F4 به صورت ثابت در تمامی فواصل کانونی قابل استفاده است و از این روی به حفظ عمق میدان همسان در تمامی فواصل کمک می نماید . اگر چه در مقایسه با مدل های دارای F2/8 از سرعت عمل قابل ملاحظه ای برخوردار نیست اما در هر صورت وزن کمتر و بدنه کوچکتر آن تعادل و توازن بیشتری را در طول زمان عکاسی به وجود می آورد .

 

بهترین لنز برای عکاسی پرتره :

 

برای ثبت تصاویر نمای بسته از صورت افراد و یا عکاسی متداول از مراسم های عروسی و ... یک لنز پرایم با فاصله کانونی متوسط ؛ یک گزینه ایده آل محسوب خواهد شد .

نمایندگی دوربین سونی

بهترین انتخاب : Sony 85mm F1.4 GM

لنز سونی FE 85mm F1.4 به لحاظ ساختار اپتیکال ؛ یکی از برترین تولیدات سونی به شمار می آید. این لنز با برخورداری از فناوری لنز های سری ‘G Master’ ، سریعترین لنز در رده خود نیست اما در هر صورت کیفیت تصاویر به دست آمده با آن گویای همه چیز خواهد بود.

 

بهترین لنز ماکرو :

لنز های ماکرو با قدرت فوکوس دهی از فواصل بسیار نزدیک ، امکان عکاسی از سوژه های کوچک در نماهای بسته را فراهم می آورند. از این لنز ها برای عکاسی از گل ها و حشرات می توان استفاده نمود .

تعمیر لنز سونی

بهترین انتخاب : Sony FE 50mm F2.8 Macro

لنز سونی Sony 50mm F2.8 Macro از لحاظ ساختار اپتیکال ؛ کیفیت بسیار عالی را ارایه می دهد . تصاویر کاملا شارپ در فاصله کانونی 50 میلیمتر به همراه وزن سبک و قیمت قابل رقابت با سایر محصولات مشابه ،از جمله ویژگی های برتر این لنز به شمار می آیند.

 

بهترین لنز زوم مسافرتی :

این گروه از لنز ها نیز همانند لنز های زوم استاندارد زوایای دید نسبتا باز تا فواصل کانونی بلند را ارایه می دهند و در بسیاری از شرایط عملکردی همچون لنز های تله فتو را ارایه می دهند .

نمایندگی دوربین سونی

بهترین انتخاب : Sony FE 24-105mm F4 G OSS

لنز سونی Sony 24-105mm F4 را یکی از بهترین انتخاب ها برای کار با دوربین سونی E mount باید به شمار آورد . این لنز اکثر فواصل کانونی مفید را پوشش می دهد ، از سرعت فوکوس قابل قبولی برخوردار بوده و در تمامی دیافراگم ها تصاویر نسبتا شارپ را ارایه می دهد . ساختار اپتیکال این لنز حالت مناسب تثبیت تصویر در فواصل کانونی بلند را به خوبی ایجاد می نماید .

 

کلمات کلیدی :

نمایندگی دوربین سونی  تعمیر دوربین سونی  دوربین عکاسی سونی





:: برچسب‌ها: دوربین , کانن , نیکون , لایکا , سونی , ایده_ال_دوربین , تعمیر , تعمیرات ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: